Архів парафії

Збудуємо храм разом!

Вклади свою цеглину в новий храм Божий !


цеглина іменна





                                                    Наш банер 


                                                  


Рекомендуємо


лого


Наш телеграм канал.

https://t.me/Hram77

Ікони з дерева

Підписка на новини

Введіть адресу Вашої поштової скриньки


Відписатися

Розділ 2. Чесноти Божі: віра, надія, любов

Розділ 2. Чесноти Божі: віра, надія, любов



 

 

Вся наша християнська релігія основується на трьох головних чеснотах, як пише св. апостол Павло: «Нині діють оці три: віра, надія, любов» (1 Кор. 13, 13). Ці три чесноти настільки тісно пов`язані між собою, що стають нерозлучними. Вони робляться досконалими і угодними Богові тоді, коли діють разом.

ПРО ВІРУ

«Без віри не можна догодити Богові, і кожному, хто приходить до Бога, треба вірувати, що Він є і тим, що шукають Його, дає нагороду» (Євр. 11, 6).

«Віра — це основа того, на що надіємось. Повність того, чого не бачимо» (Євр. 11, 1).

«Бо як тіло без душі мертве, так і віра без діл (любові) мертва» (Як. 2, 26).

Що значить вірувати?

То значить: мати повну упевненість в існуванні Бога і в правдивості богооб`явлених істин, записаних у книгах Святого Письма.

Ми віруємо в Бога тому, що Бог є Абсолютна Істина.

 

В Ньому немає неправди (Пс. 91, 16). Він праведний (1 їв. 2, 29; 3, 7). Дух (Божий) - Істина (1 Ів. 5, 6).

Тому то все, що об`явлено нам Богом через пророків і що об`явлено Сином Божим та записано в Євангелії — це безумовна Істина, і ми приймаємо її безумовно.

Чому необхідно вірувати в Бога?

Тому, що без віри неможливо догодити Богові (Євр. 11, 6). Сам Господь наш Ісус Христос заповідає нам віру, як єдину умову, при якій можливе здійснення того, чого просимо в молитві:

«Коли стоїте й молитесь, віруйте, що одержите, і буде вам... майте віру Божу» (Мр. 11, 22, 24-25).

При кожному уздоровленні хворих і калік Господь вимагав віри. Наприклад:

Каже Він капернаумському сотникові: «... іди, і як увірував, так нехай буде тобі» (Мт. 8, 13).

Кровоточивій: «будь бадьора, дочко, віра твоя спасла тебе» (Мт. 9, 22).

Двом сліпцям: «Чи віруєте ви, що Я можу зцілити вас?» Вони кажуть: «Так, Господи». Христос доторкнувся до очей їх і каже: «По вірі вашій нехай буде вам» (Мт. 9, 29).

Чому так? Що за сила віри?

Віра з любов`ю нерозлучні. Коли ми віримо кому, то стаємо з ним одно. Діти вірять своїм батькам і стають з ними одно. Вірні друзі вірять один одному, і тому вони — одно: те саме люблять, те саме діють. Отже, віра нас об`єднує в одно, наче зливає докупи. А тим більше — віра в Бога.

Чим сильніше й глибше віруємо, тим більше любимо, тим більше наближаємося до Бога, а тим самим робимося кращими. Через віру ми стаємо одне з Богом, як рідні діти з батьками.

Без віри ж неможливо ні служити Богові, ні молитися, бо молитва без віри — то порожні слова.

ПРО НАДІЮ ХРИСТИЯНСЬКУ

Надія християнська — то заспокоєння серця в Бозі з певністю, що Він безперестанно турбується про нас і наше спасіння, дасть нам усе необхідне до життя і обітоване блаженство, якщо ми будемо виконувати заповіді Його.

 

«Господь Ісус Христос — надія наша» (основа нашої надії). (1 Тим. 1,1).

«Цілком покладайтеся на подану нам благодать явленням Ісуса Христа» (1 Петр. 1, 13).

Надія християнська полягає в тому, що істинний християнин не надіється на свою силу, або мудрість чи багатство, і не на сильних віку цього, а на Бога, що підводить мертвих (2 Кор. 1, 9).

Па чому основується християнська надія?

На Божих обітуваннях. Як сказав Господь:

«Чи забуде мати грудне дитя своє, щоб не жаліти його? Але коли б і забула, то Я людей Своїх не забуду» (Іс. 49, 15).

Бог є творець і Отець наш, ми ж Його творіння й діти, хоч і прогнівили Його. Але Христос Господь, прийнявши на Себе наше тіло, взяв і наші гріхи і викупив нас Своєю Кров`ю, загладив нашу вину перед Богом і знову дав нам право дітьми Божими бути (їв. 1, 12) і, як синам і дочкам, дав право кликати до Бога: «Авва, Отче» (Гал. 4, 6).

Отже, ми не раби у Бога, а сини й дочки, наслідни-ки ласки Божої через Ісуса Христа (Гал. 4, 7).

Христос виразно навчає нас надіятися на Бога. Наприклад:

«Не турбуйтеся душею вашою, що вам їсти, що пити або в що одягатися... Бо знає Отець ваш Небесний (раніше, ніж ви попросите), що все те потрібне вам» (Мт. 6, 25, 32).

Примітка: Цих слів не треба розуміти так, що можна скласти руки і чекати поки Бог дасть. Така надія гріховна і невгодна Богові. Господь Сам сказав: «Всякий, хтотрудиться, заслуговує на нагороду свою» (Лк. 10, 7).

Що основується на християнській надії?

1. Молитва. Бо нащо б і молитися, коли б не було
надії, що Господь задовольнить те, чого просимо? А Він
сказав: «Коли чого попросите у Отця в ім`я Моє, Я за
довольню, щоб прославився Отець у Сині» (їв. 14, 13).

2. Учення про небесне блаженство і слідування за
тим ученням.

 

ПРО ЛЮБОВ ХРИСТИЯНСЬКУ

Християнська любов — це прив`язаність нашого серця до Бога. Це чуття, яке невидимими нитками зв`язує нас з Богом невимовним чуттям душі і серця до ревності. Через любов ми стаємо одно з Богом, так що коли хтось зневажає Бога, то він страшними болями проймає наше серце і най-ніжніші почуття душі.

Така любов буває лише тоді, коли ми всією душею віруємо в Бога, бо без віри любити не можна. Віра тоді корисна, коли вона об`єднується з любов`ю до Бога та ближніх і виявлена добрими ділами.

Кажуть апостоли:

«Яка користь, брати мої, коли хто каже, що має віру, а діл (добрих) не має? Чи ж може (така) віра спасти його?.. Бо як тіло без душі мертве, так і віра без (добрих) діл мертва» (Як. 2, 14, 26, 20).

«Ти віруєш, що Бог один. Добре робиш. Біси також вірують і тремтять, (а яка користь?) (Як. 2, 19).

«Хто не любить брата свого (ближнього), той перебуває у смерті» (1 їв. З, 14).

«Без віри неможливо догодити Богові, і кожному, хто приходить до Бога, треба вірувати, що Він є і тим, що шукають Його, дає нагороду» (Євр. 11, 6).

Так і любов: якщо вона не виявляє себе добрими ділами, вона не є правдива:

«... бо хто любить Мене, той заповіді Мої виконує» (їв. 14, 21).

«Це є любов Божа, щоб ми заповіді Його виконували» (1 їв. 5, 3).

«Не любім словом або язиком, а ділом та Істиною» (1 їв. З, 18).

Звідси бачимо, що неможливо спастися лише одними добрими ділами, не маючи віри в Бога. Бо людина, яка не вірить, не може любити Бога і не може нічого доброго зробити для Нього. Всі її «добрі діла» робляться з розрахунком на людську славу або задля власних вигід.

Люди мають природну любов до своїх батьків, дітей, рідних, до свого народу. Така любов побуджує їх піклуватися за них.

Але є й вища любов до людей — ради Господа. Вона базується на тому розумінні, що кожна людина є творіння

Боже, що вона викуплена Дорогоцінною Кров`ю Христа Спаси те ля, що людина має душу, призначену до вічного життя, що кожна людина — це наш брат чи сестра, особливо єдиновірні.

Кожний і кожна з нас повинні любити і шанувати також і себе самих, бо тіло наше — це храм Духа Святого. Ми сини і дочки Божі. Ми маємо в собі душу, яку вдихнув у нас Сам Бог. В цьому Духові є образ і подоба Бога, розуміння високих моральних чеснот: краси, справедливості, любові до Бога, ближнього, свободи волі.


 

Розклад богослужінь:


Вечірнє богослужіння

– 17:00;

вівторок - Вечірня з акафістом до Пресвятої Богородиці ради Її чудотворного образу «Всецариця»;

четвер – Вечірня з акафістом до свт. Миколая Чудотворця (перед його святими мощами);

Божественна Літургія – 9:00.

Храм відчинений з 8:00 до 19:00.
Обідня перерва 3 13-00 до 14-00



Зібрано громадою для Української Армії:


100230 грн.


Пасхалія

05 травня. Неділя

Світле Христове Воскресіння, Пасха

Церковний календар

03 травня. П'ятниця


Ікони Божої Матерi - Печерська

Прп. Феодосiя, iгум. Києво-Печерського

Прп. Петра, чудотворця, єп. Аргоського

Прп. Феодосiя, iгум. Києво-Печерського (1074). Мчч. Тимофiя i Маври (бл. 286).  Прп. Петра, чудотворця, єп. Аргоського (Х).

Ікон Божої Матерi: Ус­піння Києво-Печерської, принесеної з Царгорода (1073), Печерської (з предстоящими Антонiєм i Феодосiєм) (1085) та Свенської (1288).

детальніше...

04 травня. Субота


Староруської iкони Божої Матерi

Мц. Пелагеї, дiви Тарсiйської

Мц. Пелагеї, дiви Тарсiйської (бл. 290). Прпп. Микити, Кирила, Никифора, Климента та Ісакiя, братiв Алфанових (Сокольницьких) у Новгородi (ХІV–ХV). Сщмч. Еразма, єп. Формійського (303). Сщмч. Альвіана, єп. Анейського та учнiв його (304). Сщмч. Сильвана, єп. Газького, i з ним 40 мученикiв (311).

Староруської iкони Божої Матерi (1570).

детальніше...

Парафіяльна школа

Публікації

Вітальне слово протоієреєві Сергію Петленку, з нагоди 60-річчя від дня народження

Всечесний отче! Мало хто із нас до кінця розуміє своє покликання і служіння. Тільки Богу відомо наскільки кожного хрест його служіння є тяжким і тернистим. Стоячи перед Вами у цей світлий день ми радіємо, що саме Ви несете цей хрест настоятеля нашої громади, - наголосив о. Григорій у своєму вітальному слові.

Коли біль не минає...

Роздуми-реквієм протоієрея Григорія Фої біля домовини отця Валерія Семанцо...

Пауза на карантин, як шлях до перегляду життєвих цінностей

Події в світі під час епідемії, як привід до роздумів про життя людини...

Наше видання


брошура


Підготовка до Святих Таїнств Сповіді та Причастя